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法定監査
太陽有限責任監査法人は、法律によって義務付けられた各種の監査を提供しています。
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任意監査(IPO)及び関連サービス
太陽有限責任監査法人は、上場を目指す多くの会社に、豊富な経験に基づき、株式公開準備のための監査を提供しています。
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その他任意監査
太陽有限責任監査法人は、経営者等の依頼に基づく各種の監査を提供しています。
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情報セキュリティ監査
情報セキュリティに係るリスクアセスメントに基づく適切なコントロールの整備状況及び運用状況を検証又は評価して、情報セキュリティの適切性に保証を与え、或いは情報セキュリティの改善に役立つ的確な助言をしております。
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ビジネス税務
永年培ってきた経験とノウハウをベースとしたプロフェッショナルサービスをスピーディ-に提供します。
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プライベート税務
ファミリービジネス(オーナー系企業)に対して、税のみならず民法・会社法など様々な分野において総合的にソリューションを提供します。
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インターナショナル税務
これまで蓄積した知識とグラントソントンのネットワークを活用し、複雑化する国際課税問題に対応します。
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トランザクション税務
デューデリジェンスの初期の段階から、ストラクチャーの実現支援まで、税務がトランザクションに与える影響を考慮し、税務の観点からのみならず、事業価値評価、事業再編等に関わる計画策定から実行まで含めたトータルサポートを提供します。
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M&Aアドバイザリー
高い専門性と豊富な経験を有したプロフェッショナルが、M&Aや事業再編の検討から交渉・実行、及び統合までの様々なプロセスをサポートし、クライアントの成長を支援いたします。
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ビジネスリスクサービス
企業は、ステークホルダーの期待・要求に応え、経営目的を実現するために、有効なガバナンス体制を構築するとともに、適切なリスクテイクを支える環境を整備することが求められています。
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IT&オペレーションズ
データにもとづく製品・サービス品質の向上、規模・範囲の拡大、収益性・効率の改善はクライアントの成長と競争に大きなチャンスをもたらします。
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IPO支援
IPOを実現させるためには、証券取引所が定める上場審査基準を順守し、日本経済を活性化する上場企業としてふさわしい企業経営を行うことが求められます。
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会計アドバイザリー
監査法人での監査経験や事業会社での管理実務等の経験の豊富なプロフェッショナルが、会計・内部統制を中心とした様々なニーズに対応するサービスを提供します。
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フォレンジック&サイバー
最新の調査手法とITテクノロジーを活用し、国内及び海外の不正・不祥事、情報漏洩、サイバー攻撃等の事実解明調査や、これらの防止対策構築の支援を行い、クライアントの社会的価値の確立・維持・向上をサポートします。
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サステナビリティアドバイザリー
企業が高品質なサステナビリティ情報を開示をできるよう、企業に寄り添った支援を提供します。
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中国ビジネス
日本・中国の国境を跨ぐビジネスのパートナーとして、豊富な知識と経験を活かし、最高のサービスを提供します。 我々は、日本と中国のビジネス環境を熟知し、両国の法制度や税制に精通しています。 クライアントのニーズに合わせた的確なアドバイスを提供し、ビジネスの成功に貢献します。
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パブリックセクター
太陽グラントソントンは、パブリックの専門家チームが、パブリックセクターが直面する課題に真摯に向き合い、理解し、最適なプロフェッショナルサービスを提供していきます。
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給与・人事労務
私たちは、事業を展開するにあたって「人」にまつわる給与・人事労務・所得税・在留資格など幅広い分野を横断的・総合的に、グローバルな見地から支援することを目指します。
December 26, 2023
Grant Thornton Taiyo LLC
Shigeyoshi Yamada, CEO
Disciplinary Action by the
Financial Services Agency
Today, December 26, 2023, we received the following disciplinary action from the Financial Services Agency (FSA) pursuant to Article 34-21, Paragraph 2, Item 2 and Paragraph 3 of the Certified Public Accountants Act in connection with our failure to exercise due care resulting in the certifying of materially false financial statements as not materially false in the examination of the audited company’s amended report. Simultaneously, a decision was made to commence hearing procedures related to the payment order issued to our audit firm.
We would like to express our deepest apologies for the inconvenience and concern this has caused to all those involved.
This disciplinary action includes the suspension of operations related to the conclusion of new contracts, and we will not be able to conduct operations related to the conclusion of new contracts for a period of three months. However, we intend to continue to properly conduct the operations that are currently underway. We have been investigating the cause of the false certification that resulted in the disciplinary action, and have initiated some preventive measures. We understand the grave nature of this disciplinary action and will compile a business improvement plan by January 31, 2024, and ensure that it is implement.
In order to fulfill our social mission expected of us as an audit firm, we will work as one to restore trust.
Contents of the Disciplinary Action
Suspension of operations related to the conclusion of new contracts for a period of three months (from January 1, 2024 to March 31, 2024, excluding the renewal of audit contracts and new contracts associated with the listing of companies with whom an audit contract exists)
Business Improvement Order (※)
Prohibition of the partner materially responsible for the action that resulted in the disciplinary action from performing a part of the audit firm's services (examination of audit) for a period of three months (from January 1, 2024 to March 31, 2024)
Reason for the Disciplinary Action
Two certified public accountants, who are partners of our audit firm, neglected considerable care in auditing DDS, Inc.’s financial statements contained in the correction report of disclosure documents for the year ended December 31, 2017, December 31, 2018, and from third quarter of September 30, 2019 to the year ended December 31, 2021, and the financial statements for the first quarter of March, 2022, and certified that there were no material misstatements.
The partners who carried out the examination related to the audit work in question is recognized to bear significant responsibility for the actions resulting in the aforementioned disciplinary action.
※ Contents of the Business Improvement Order
(1) Develop an appropriate framework for conducting audits as an audit firm in consideration of the occurrence of the misstatements in an audit.
(2) Establish an audit framework that objectively examines material auditing judgments made by the audit team, and detects and mitigates deficiencies in audit procedures.
(3) From the perspective of establishing a system where auditors observe professional ethics and express responsible opinions, reassess the organizational structure, including personnel management and training systems within the audit firm.
(4) In order to enable the establishment and operation of the audit firm's quality control system, establish appropriate quality control objectives regarding information and communication, and develop a system for implementation.
(5) Submit and immediately implement a business improvement plan for (1) through (4) above by January 31, 2024.
(6) After the implementation of (5) above, the first and second reports shall be made on February 29 and March 29, 2024, until the completion of implementation of the improvement plan. Progress, implementation, and state of improvement shall be summarized on March 31, 2024 and every three months thereafter, with monthly reports submitted by the 15th of the following month.